10 dec 2015

AH Industries: Kommunikationsplan og nyt website

AH INDUSTRIES, GRAFISK PRODUKTION, REFERENCER, TEKST OG KONCEPT Kommentarer lukket til AH Industries: Kommunikationsplan og nyt website

Vi bygger et helt nyt website og en kommunikationsplan for AH Industries

AH Industries er en maskinfabrik, kort fortalt. Men en stor maskinfabrik med afdelinger flere steder i Danmark og i Kina og en omsætning på lige under en milliard. AH Industries’ største kunder finder man i vindbranchen og i cementbranchen, hvor man især har behov for meget store metalemner, der er forarbejdet med ekstremt små tolerancer og under meget høje krav til kontrol og dokumentation – og selvfølgelig til en knivskarp pris.

Factor X fik opgaven med at gentænke hele virksomhedens kommunikation med et helt nyt website som omdrejningspunkt. Formålet med opgaven var at udvikle AH Industries kommunikation fra branchefokus til kompetencefokus for at understøtte AH Industries salgsindsats.

Sælger I også vindmøller?

Man kan konstatere, at man har et problem med kommunikationen, når der kan opstå forvirring omkring, hvad man egentlig sælger. AH Industries har haft det problem i flere år. Således har kommunikationen via AHI’s hidtidige website været så tilpas forvirrende, at folk bl.a. har fået det indtryk, at AHI bygger vindmøller – det gør de ikke. Så der var lidt at få rettet op på for os.

AH-I_NEWS-sub-2

Masser af photo-ops

Noget af det fede ved svær maskinindustri er, hvor godt det tager sig ud på billeder. AH Industries bearbejder f.eks. nav til vindmøller, de fræser på bremseskiver og drejer aksler til vind og til skibsindustrien, og det er både smukt og skulpturelt at se på. Vi har fået taget en stribe fuldstændig fantastiske fotos fra AHI’s produktion, og dem bruger vi skamløst i både website og i den nye profilbrochure.

Responsivt website med salgspower

Vi lagde ud med en workshop for hele virksomhedens ledelse, hvor vi gennemgik strategi, mission, vision og alt det dyre. Derefter tog vi hjem til os selv og tænkte os om. Resultatet blev en operationel kommunikationsplan indeholdende mediemix, tidsplan, strategisk, taktisk og operationelle kommunikationsniveauer og en helt ny grafisk identitet. Vi producerede et nyt website og en 12-sidet profilbrochure, og resultatet taler for sig selv: Det er tæskeflot, og det er sælgende.

Besøg AH Industries’ nye website på www.ah-industries.com og se resultatet – og tænker du, at din egen kommunikation kan gøres bedre og mere sælgende, så er Bo Westberg ikke længere væk end et telefonopkald.

Comments are closed.